• On sale!
Kingwood Pce. 57x54x18mm
Kingwood Pce. 57x54x18mm
Kingwood Pce. 57x54x18mm
Kingwood Pce. 57x54x18mm

Kingwood Piece (57x54x18 mm)

8755
678 Items
€0.90
Tax excluded

100% secure payments
  • Dimensions: 57x54x18 mm
  • Botanical Name: Dalbergia cearensis
  • Origin: Brasil
  • Density:1020 kg/m3
  • Quality: These pieces are not classified by qualities and are included within a medium standard of quality, in other words, when we select them we reject the cracked pieces, with serious defects, or broken or useless ones. Therefore, we will always find good pieces that can have some slight defect, nice pieces, or pieces less attractive, always taking in account variations in colour or growth rings that each wood specie may have.

 

Requires CITES Certificate for export out of the European Union

CITES information

Quality grading of our woods

Quality
Standard
Wood
Kingwood
678 Items

Reviews

Grade 
Calidad

El producto llego rapido y la humedad perfecta para trabajarla. Servicio perfecto.

Grade 
Buena madera a buen precio

Compré estos tacos de madera por el buen precio que tiene en la sección de "ultimas unidades" y con la idea de hacer algun colgante o pendientes.

Grade 
Bonita

Era una pieza que no necesitaba pero me vino muy bien para preparar una cabeza de gato a mi hijo. Lo más difícil fue pulir los recovecos, pero lo espectacular del diseño de la pieza, el color y la veta, hacen que no importe lo demás.

Grade 
Bonita

Esta pequeña pieza no la necesitaba para mi instrumento. Pero quería hacer una cabeza de gato para mi hijo y la verdad que aunque es dura, muy dura, después de realizado el trabajo, queda una madera con unas tonalidades casi perfectas. Excelente. Pulirla me costó un poquito, los recovecos de los pliegues de la cabeza de gato, pero mereció la pena. Muy bajo precio para una calidad sobrada. Cualquier cosa aquí, tiene una excelente calidad.

Write your review

Kingwood Piece (57x54x18 mm)

Write your review

Customers who bought this product also bought:

Product added to wishlist
Product added to compare.